Monday 26 December 2011

REZEKI DARI TUHAN


Rezeki adalah rahmat dan kurnian dari tuhan. sebagai seorang islam @ muslim kita harus mengsyukuri diatas nikmatnya pernahx kita terfikir berapa banyak yang allah limpahkan kurnia dan nikmat kepada kita. yang kita selalu fikir berapa banyak yang kita nak minta. ini akan menyebabkan seseorang menjadi bongkak dan kufur terhadap nikmatnya.

rezeki bukan sekadar untuk keperluan harian kita malah jika kita besyukur harus dikongsi bersama orang-orang lain kerana rezeki yang kita dapat bukan semuanya milik kita... hujung tahun ini marilah kita sama-sama mensucikan rezeki yang kita dapat dengan berzakat supaya ianya dapat dinikmati bersama. "JIKA KITA BERSYUKUR DENGAN PEMBERIANNYA NESCAYA ALLAH AKAN TAMBAHKAN LAGI, DAN JIKAN KITA KUFUR INGATLAH AZAB ALLAH ITU AMAT PEDIH" 

Janganlah kita sombong dengan kekayaan, keamanan, dan kesejahteraan hidup yang kita kecapi. bersyukurlah kerana ada insan yang menderita dan susah dari kita. dan apa tanggungjawab dan usaha kita untuk ringankan beban mereka yang memerlukan. kerana kesusahan juga boleh membawa seseorang itu tergelincir dari akidah islam.

No comments:

Post a Comment