Tuesday 14 June 2011

Rela bermadu kerana kurang lelaki berkualiti

Keratan akhbar utusan malaysia-KUALA LUMPUR 13 Jun - Benarkah kekurangan lelaki bujang yang berkualiti menjadi antara punca golongan wanita muda kini 'merelakan' diri mereka bermadu?


Saya rasa ada yang tak kena dengan statement kat atas ni......... bila saya baca je artikal ni saya rasa teperanjat dengan apa yang diekeluarkan....... mengapa perempuan perlu berfikiran sedemikian rupa..... kalau macam tu pihak lelaki pn boleh keluarkan isu " Ramai lelaki yang lambat berkahwin kerana kurangnya wanita yang berkualiti @ yang mithali" adakah adil bg lelaki di labelkan bergitu.....


Saya rasa ini sudah melukakan hati ramai pihak termasuk lelaki yang berpendapatan rendah dan berkerja sebagai golongan sokongan..... adakan zaman sekarang kebahagian di ukur dengan kekayaan harata?
Sebagai peringatan "yang wajib dalam perkahwinan adalah maskawin tp dalam trend sekarang macam hantaran pula yang jadi kewajipan sebagai syarat untuk berkahwin.....


Jika benar ungkapan ini "Benarkah kekurangan lelaki bujang yang berkualiti menjadi antara punca golongan wanita muda kini 'merelakan' diri mereka bermadu?" semua dapat lihat bagaimana sikap segolongan wanita melihat dan berpendapat tentang perkahwinan. ia adalah menjadi sangat sedih dimana wahita hari ini yang di anggap wanita yang berdaya saing masih lg berfikiran sedemikian....


kadang2 saya terfikir adakan golongan seperti ini wajar dijadikan seorang isteri? adakah peningkatan penceraian di malaysia adalah disebabkan golongan yang berfikiran sedemikian?
bukan nak menyalahkan mana2 pihak tp saya rasa ini adalah satu yang tidah harus ditimbulkan.... ramai wanita yang berkahwin dengan golongan sokongan hidup bahagia dan selesa.... ia bukan masalah kekukuhan kewangan atau pn apa, ia adalah bagaimana kita menguruskan satu organisasi rumahtangga dengan bijak dan baik......

No comments:

Post a Comment